Grădinița                                                                                       Instituție parteneră:

                                                                                                     Garda de mediu

Director,                                                                                         Reprezentant,   

                                                                                                      Garda de Mediu,

Coordonator, inițiator parteneriat,                                                 

 Prof. Înv. Preșcolar                                              

 

Nr................/...........                                                                            Nr................./............

 

 

                             Parteneriat Educațional Grădiniță- Garda de Mediu

                                            Eu vreau o lume verde!

 

 

 

 

 

 

 

Argument

Am decis, ca în anul școlar actual, să derulăm o serie de activități periodice, care să ne amintească de rolul atât de important pe care noi, ca ființe umane raționale și puternice, îl avem în a proteja natura, mediul, apropiat sau cel îndepărtat, totul prin comportamente prietenoase cu tot ce ne înconjoară.

Echilibrul om- natură pornește cu echilibrul interior, cel al gestionării propriilor emoții și comportamente. Atunci când gesturi, ce par mărunde, ca a strânge jucăriile, care sunt dezordonate, a curăța mesele după o gustare, a te spăla pe mâini cu o cantitate de apă suficintă pentru a fi curat, dar nu prea multă cât să faci risipă, a arunca hărtiile și mizeriile la coș sau la pubelă, nicodată pe jos, toate acestea împreună cu dragostea pentru plantele și animalele din jur, oricât de mici și neînsemnate ar părea acestea, devin obiceiuri sănătoase și rutine încetățenite, atunci noi devenim cetățenii demni de o lume verde, curată, aerisită, oxigenată și care ne poate adăposti în siguranță.

Pe principiul că, natura ne oferă, ceea ce îi oferim și că fericirea noastră depinde de protejarea ei, în parteneriat cu instituția care se ocupă la nivel județean de protejarea mediului, o să derulăm proiectul de parteneriat de față, pentru a îndeplini o serie de obiective, a atinge o serie de dimensiuni ale dezvoltării și a înregistra comportamente specifice de la cei mici.

Scop:

     Formarea atitudinii de cetățeni responsabili față de nevoile mediului înconjurător.

Obiective:

  1. Conștientizarea rolului omului în natură.
  2. Aprecierea de comportamente prietenoase cu mediul.
  3. Prezentarea comportamentelor dăunătoare.
  4. Identificarea de texte, povești cu tema protecția mediului- Coțofana Colecționară.
  5. Formarea de comportamente de protecție a mediului.
  6. Stabilirea conexiunii între ce fac și cum aceasta influențează ce există în jurul meu.

Dimensiuni ale dezvoltării:

  1. Sănătate(nutriție, igienă, îngrijire) și practică privind securitatea personală.
  2. Comportamente prosociale, de acceptare și respectare a diversității.
  3. Curiozitate, interes și inițiativă în învățare.
  4. Caracteristici structurale și funcționale ale lumii înconjurătoare.

Comportamente asociate:

  1. Utilizează simțurile în interacțiunea cu mediul apropiat.
  2. Manifestă deprinderi de păstrare a igienei personale și a ambientului apropiat.
  3. Exersează abilități de negociere și participare la luarea deciziilor.
  4. Manifestă curiozitate și interes pentru situații noi de învățare.
  5. Identifică elemente ale lumii vii.
  6. Descrie caracteristici ale Terrei sau ale Spațiului.

LOC DESFĂȘURARE: G.P.N.

RESURSE:

  • UMANE: cadre didactice, copii, partener de la Garda de Mediu, părinți.
  • MATERIALE: albume, laptop, planșe, elemente din naatură, povești cu impact ecologic, imagini PPT.
  • TEMPORALE: 3 luni.
  • FINANCIARE:autofinanțare.

EVALUARE:

  • Convorbire dirijată cu copiii și școlarii.
  • Realizarea de activități de ecologie.

Activități Planificate:

16 Octombrie: Bună ziua! Eu sunt un copil deștept și natura o respect!- întâlnire cu partenerul, în grădiniță, prezentarea proiectului, a părților partenere.

16 Noiembrie- Povestea Coțofana Colecționară/ Silvestru erou în tricou.

16 Decembrie- evaluarea proiectului- reîntâlnire cu partenerii, convorbire despre cum am devenit mai ordonați, mai responsabili față de planeta și mediul în care trăim.

 

 

 

ACORD DE PARTENERIAT PENTRU EDUCAŢIE

Încheiat azi,

  1. Părţile partenere:

Grădinița , reprezentată de          in calitate de director si profesor în învățământul preșcolar .........., in calitate de initiatori si coordonatori ai proiectului si  reprezentantul Gărzii de Mediu, în calitate de partener.

 

  1. Obiectul contractului:

Obiectul prezentului acord de parteneriat îl reprezintă colaborarea dintre organizator şi partener în vederea desfăşurării de activităţi extraşcolare în instituţia organizatoare.

 

  1. Grup ţintă: Preșcolarii din G.P.P.........
  2. Obligaţiile părţilor:
  3. A) Organizatorul se obligă :

- să informeze unitatile scolare despre desfăşurarea proiectului;

- să organizeze activităţile prevăzute în proiectul educaţional;

- să respecte termenele de desfăşurare a parteneriatului;

- să trimita materialele proiectului tuturor participanților.

  1. B) Partenerul se obligă să respecte următoarele condiţii:

- să mediatizeze proiectul în şcoală/ gradinita;

- să desfăşoare activitatile propuse respectând calendarul proiectului;

- să evite orice situaţie generatoare de risc ce poate afecta în mod negativ imaginea proiectului.

  1. Durata acordului:

Acordul intră în vigoare la data semnării acestuia şi este valabil pe perioada anului şcolar 2023-2024, pe parcursul lunilor  octombrie, noiembrie și decembrie.

 

 

 

Nr........./.........                                                                                          Nr........../..............

Director,                                                                                      Partener ,

                                                                                                                                                                                                                      

                                                                                              

Semnătură.............                                                                     Semnătură....................                                  

                 L.S.                                                                                                 L.S .