GRUPA Mica Mijlocie –“IEPURASII”
NIVELUL I (3-4 ani)
- Brad Florentina Diana
DATA:28 Martie 2017
NIVELUL:I
TEMA ANUALA:CAND/CUM SI DE CE SE INTAMPLA?
TEMA PROIECTULUI:”MARTIE MARTISOR”
TEMA SAPTAMANII:,,LA REVEDERE, LUNA MARTIE ! ”-EVALUARE
TEMA ZILEI:”PRIETENII LUI MARTISOR ”
FORMA DE REALIZARE :Activitate integrata
ADP+ALA1+ADE+ALA2
DURATA:o zi
TIPUL ACTIVITATII: Verificare, sistematizare si consolidarea cunostintelor,
priceperilor si deprinderilor .
SCOPUL ACTIVITATII:
*Verificarea si consolidarea cunostintelor si deprinderilor, dobandite pe
parcursul derularii proiectului tematic „Martie Martisor”;
* Dezvoltarea capacitatii de analiza si sinteza;
*Stimularea imaginatiei creatoare si a deprinderilor practice.
ELEMENTE COMPONENTE ALE ACTIVITATII INTEGRATE
“PRIETENII PRIMAVERII”
ACTIVITATI DE DEZVOLTARE PERSONALA (ADP):
INTALNIREA DE DIMINEATA ”Bună dimineata, Primavara!”
ACTIVITATI LIBER ALESE (ALA1): “ Primavara-i minunata cu Martie cea frumoasa”
BIBLIOTECA- “Jocul Martisorului”- panou (metoda ciorchinele)
- “citire de imagini”
STIINTA-“Fenomene de inceput de primavara,,
ACTIVITATI PE DOMENII EXPERIENTIALE (ADE)
DOS- abilitati practice:
”Sa salvam rochia Zanei Primavara pentru Martisor,, ACTIVITALTI LA ALEGERE (ALA2) : – “Hora primaverii ”-divertisment
OBIECTIVE DE REFERINTA VIZATE
Centrul stiinta
- Sa cunoasca unele elemente componente ale lumii inconjuratoare, precum si interdependenta dintre ele ;
- Sa recunoasca si sa descrie verbal si/sau grafic anumite schimbari si transformari din mediul apropiat;
Centrul biblioteca
- Sa participe la activitatile de grup ,inclusiv la cele de joc ,atat in calitate de vorbitor ,cat si in calitate de auditor;
- Sa utilizeze desene, simboluri pentru a transmite semnificatii.
STRATEGII DIDACTICE
a)Metode si procedee:conversatia ,explicatia,demonstratia,instructajul,
jocul, surpriza,metodele interactive de grup
(brainstorming, problematizare, ciorchinele), munca independenta.
b)Resurse
- materiale:
Intalnirea de dimineata: cos cu decoratiuni, buburuza de plus, scrisoarea Zanei Primavara, calendarul naturii, jetoane.
- BIBLIOTECA: fise de lucru(ciorchinele),culori,imagini corespunzatoare
anotimpului primavara și lunii Martie,
- STIINTA: jetoane cu fenomene de primavara din luna Martie: topirea zapezii, curatarea pomilor, varuirea pomilor, lucrul gradinii, ploaie, vant, soare cu nori.
-umane:9 copii prescolari, educatoarea
c)Forme de organizare: frontal,in grupuri mici,individual
EVALUARE :continua (prin aprecierea raspunsurilor,analiza produselor
activitatii).
FINALITATEA ZILEI ;”Rochita de Martie a Zanei Primavara,,
,,Hora primaverii,, intampinam parintii cu joc si voie buna
TIPUL ACTIVITATII : verificare de priceperi şi deprinderi
OBIECTIVE OPERAŢIONALE : ADP
Obiective cognitive:
-sa utilizeze formule de salut adecvate momentului zilei şi a invitatilor surpriza ;
-sa sesizeze absenta sau prezenţa unui coleg;
-sa identifice simbolurile adecvate caracteristicilor zilei ( vreme, anotimp, luna,an);
- sa identifice corespondente de comuniune natura-om, de ex.:,, Daca e frig cum ne imbracam?,, .
OBIECTIV PSIHOMOTRIC :
-sa raspunda adecvat la comenzile motrice date;
-sa pastreze o pozitie corecta pe scaunele sau la masute;
-sa utilizeze miscari motrice fine corecte;
- sa redea corect fonic prin motricitatea aparatului fonator adecvata trasasturilor individuale si varstei.
OBIECTIV SOCIO-AFECTIV :
- sa colaboreze cu cei din jur în realizarea activităţilor de grup;
-sa fie expresivi;
-sa manifeste empatie;
-sa participe cu interes si adeziune afectiv-volitiv- motivationala la intreaga activitate.
STRATEGII DIDACTICE : de tip combinat, inductiv-deductive.
FORME DE ORGANIZARE : frontal, individual
METODE ŞI PROCEDEE : conversatie, explicatia , jocul;
MATERIALE DIDACTICE:cosul cu imagini cu elemente de primavara timpurie, scrisoarea de la Zana Primavara, planse tematice, panou pt. metoda ciorchinelui, Bubu- buburuza de plus, rochita primaverii-decupata din hartie verde, elemente cu care ornam rochita (lipici cu sclipici, fluturasi, ghiocei etc.), imaginea primaverii in luna Martisor; recompense pentru cei mici.
ETAPELE ACTIVITĂTII :
a ) Salutul
Este o zi deosebita. Sala de grupa este pregatita sa-si primeasca oaspetii de soi. Acestia nu sunt altii, decat copiii grupei mijlocii, care s-au îmbracat frumos şi au venit la gradinita curiosi sa vada ce surprize le mai ofera aceasta zi.
Copiii sunt adunati pentru gimnastica de inviorare cu ajutorul poeziei:
Buna dimineata!
Se ridica ceata,
Veverita-si spala botul,
Casca ursul ca netotul.
Buna dimineata!
Se ridica ceata,
Baciu-l cheama pe Labus
Si Labus pe magarus.
Buna dimineata!
A venit si rata,
Si ratoiu- n pijama
Si vulpoiul dupa ea.
Copiii se aseaza in locul destinat intalnirii de dimineaţa. Vom desfasura activitatea de salut si voi spune ca avem un oaspete deosebit, care a revenit pe la noi, cu zvonuri noi. Voi arata ,,Buburuza BUBU,, si le voi explica tuturor copiilor ce trebuie sa facem ca sa o integram in jocul nostru de o zi, pentru ca ea este foarte ocupata si nu se stie daca o vedem si maine. Ea mi va spune in ureche de ce a venit si eu le voi spune copiilor ca BUBU este mesagerul primaverii.
Copiii vor asculta si- si vor manifesta interesul pentru ziua ce urmeaza asezand jetonul pe Casuta de Prezenta.
b)Prezenta
Un baiat va numara fetele prezente , din semicerc sau de la panou, iar o fata va numara baietii . Un alt copil numara toti copiii prezenti , apoi se vor stabili absentii .
Se va specifica faptul ca saptamana aceasta se sarbatoreste finalul lunii martie, Martisor .
1. C) Calendarul naturii
( Se folosesc jetoane si imagini )
Vom petrece in gradina primaverii o frumoasa zi de .......?
Ce zi a fost ieri ? Dar maine ?
Ce data este ?
In ce anotimp suntem?
In ce luna suntem ?
1.d) Impartasirea cu ceilalti
Doi, trei copii isi vor manifesta bucuria si opinia despre ceea ce urmeaza sa se intample la gradinita si restul vor intra in joc facand ca grupul sa se organizeze si responsabilizeze total pentru jocul ce se va desfarura .
MESAJUL ZILEI ;”Suntem mici si dragalasi ai martisorului slujbasi!”
- c) Activitatea de grup
Să salvam rochita de martie a Primaverii si sa ne jucam imbunatatind cunostintele noastre despre aceasta .
- d) Noutăţile zilei
Se vor intui materialele trimise de Zana prin intermediul contactului vizual cu acestea la fiecare din centrele tematice propuse de jocul
propriu-zis.
TRANZIŢIE :
Zum, zum, zum, din floare- n floare,
Zboara albinuta mea,
Toata vara- i calatoare,
Ca are o munca grea,
Se gandeste, se framanta,
Fagurelui cum sa –i dea,
Forma lui ce este sfanta,
Si perfecta cum ar vrea.
Si harnica, cum o stiti,
Nu uita un amanunt,
De la ea o sa primiti:
Miere, s-o mancati cu
„Sa fim mesteri iscusiti de Primavara tocmiti”
TIPUL DE ACTIVITATE :sistematizare de cunostinte
FORME DE ORGANIZARE : pe grupuri, individual
- BIBLIOTECA –“Asa e primavara mea in luna Martie”-panou ciorchinele
-citire imagini
Sarcini de lucru:
-sa identifice elemente reprezentative anotimpului primavara;
-sa exprime opinii idei;
- sa redea, citind imaginea, continutul acesteia;
-sa se exprime corect;
- sa respecte opinii si diferentele de idei;
-sa participe activ si cu interes
-sa resoecte regulile jocului;
- sa pastreze o pozitie relaxata pe scaunele;
- sa insoteasca ceea ce spun cu gestica optima.
- STIINTA-,,Rochia Primaverii stricata de fenomenele lui Martie Martisor ” convorbire despre extremele vremii, la inceput de primavara, si despre fenomenele naturale cu care se confrunta anotimapul la instalarea in tara noastra.
Sarcini de lucru:
-sa asculte informatiile pe post de premiza;
-sa discute folosind idei simple in inlantuirea cauza efect conforma capacitatii lor de varsta si individuale;
- sa enumere fenomene de primavara prin citire de imagini;
- sa enumere efectele asupra noastra a oamenilor;
- sa intuiasca tranzitia iarna vara prin primavara;
- sa asculte despre lupta dintre frig si cald si despre legendele de primavara;
- sa intuiasca elemente de primavara care i-au influentat direct ex: am racit de la vantul rece.
TEMA ACTIVITATII„ Rochita de luna martie a Primaverii”-Joc didactic cu caracter integrat- DOS abilitati practice (lipire)
MIJLOC DE REALIZARE –joc didactic cu caracter integrat
TIPUL DE ACTIVITATE – formare de deprinderi
OBIECTIVE OPERATIONALE:
Cognitive:
- Sa identifice elementele de luna martie;
- Sa faca unele conexiuni intre fenomene;
- Sa citeasca imaginile de primavara;
- Sa exprime opinii;
- Sa fie coerenti
- Sa identifice materialele de lucru;
- Sa spuna cum le vor folosi
- Sa lucreze cu atentie si ingrijit.
Afectiv-volitive:
-Sa participe cu interes si adeziune la activitate;
- Sa coopereze cu educatoarea si ceilalti copii;
- Sa fie motivati optim;
- Sa-si pastreze disciplina afectiv-volitiv- motivationala pe parcursul intregii activitati.
Psiho-motorii:
- Sa pastreze o pozitie corecta a corpului pe scaunele si nu numai;
- Sa- si sincronizeze corect miscarile trupului ;
- Sa raspunda optim verbal prin miscari corecte ale aparatului fonator;
- Sa fie capabili sa utilizeze adecvat mijloacele de lucru;
- Sa fie disciplinati psihomotor;
- Sa utilizeze optim motricitatea fina si cea grosiera in fct. de nivelul personal si de varsta.
Sarcina didactica
- Fiecare copil va decora propria rochie pentru Zana Primavara, pentru ca ea sa le poarte la final de
ACTIVITATI LIBER ALESE II:
TEMA ACTIVITATII: “Hora primaverii!”
Cantece si jocuri de miscare cu un caracter recreativ si holistic in vederea reluarii inainte de plecarea acasa a elementelor principale ale jocurilor acestei zile.
OBIECTIVE OPERATIONALE:
- Recreerea dupa activitate;
- Obtinerea de feed-back pozitiv dupa ziua de gradinita;
- Stabilire punctelor tari si a celor slabe ale activitatii;
- Recompensarea tuturor participantilor;
Prezentarea, fata de parintii grupei, a elementelor principale ale zilei.
BIBLIOGRAFIE:
- Curriculum pentru învăţământul preşcolar, D.P.H., Bucureşti 2009
- Metode interactive de grup - ghid metodic - metode si aplicatii practice pentru invatamantul prescolar, Editura ARVES 2008;
- Activitatea integrată din gradinita – ghid pentru cadrele didactice din invatamantul preuniversitar, D.P.H. 2008
Evenimentele instruirii
| Continutul stiintific | Strategii didactice | Evaluare
| ||
Metode si Procedee |
Materiale | Organizatorice | |||
1. Moment organizatoric | Crearea conditiilor necesare bunei desfăsurari a activitatii: · Aerisirea salii de grupa · Intrarea copiilor în sala de grupa · Intampinarea copiilor · Intalnirea de dimineata · Amenajarea salii de grupa prin pozitionarea materialelor pe Centrele tematice ale zilei
|
|
| frontal | corectarea tinutei
|
2. Captarea atentiei
| Se realizeaza prin elementul surpriza, Buburuza BUBU care va aduce zvonul primaverii si va asista la activitatile de dezvoltare personala: salutul, prezenta, calendarul naturii, rutinele si apoi prin tranzitia realizata cu ,,Albinuta,, -cantec recreativ cu miscare se va realiza trecerea la adevarata misiune a buburuzei. Ea va sopti povestea rochitei Zanei primavara, sfasiata de vantul de Martie. Copiilor le se va spune ca ziua de azi aduce multe surprize si jocuri amuzante despre Martie, martisor, ceea ce le va solicita deplina implicare cognitiva, afectiva si motorie. -Copii , astazi avem musafiri? -Stiti voi pe cine? - Este BUBU, buburuza cea inteligenta. -Mesagerul primaverii. - Ea va surprinde activitatile de azi si le va duce la Zana Primavara sa i spuna sa vina mai repede sa invinga frigul si sa se instaleze cu toate darurile si farmecele ei peste tara noastra.
Copiii afla ca BUBU, a venit sa-i ajute pe ei sa demonstreze cate stiu despre Zana Primavara si, astfel, se vor juca si vor descoperi cate au invatat.
TRANZITIE: mergand prin sala de grupa, trecant pe langa Centrele de interes, copiii vor canta si realiza miscarile din ,,Albinuta,,.
|
conversatia explicatia |
Buburuza Imagini de primavara Flori de primavra timpurie Si rochita de martie A zanei Primavara
Plansa de lucru.
| frontal individual
frontal
individual
pe grupuri | observarea comportamen-tului copiilor
aprecierea raspunsurilor copiilor
observarea comportamen-tului copiilor
|
3.Anuntarea temei si a obiectivelor | Voi anunta tema zile: ,,Salvati rochita de martisor a Primaverii!,, si ii voi ajuta pe copii prin observare dirijata, sa gaseasca materialele necesare activitatilor zilei, incepand cu cele liber alese, de la Biblioteca,unde prin metoda ciorchinelui vom realiza un panou cu semne de primavara timpurie, si de la Stiinta cu semnele si fenomenele de primavara reprezentate prin imagini si jetoane. Descoperind materialele copiii vor afla si despre activitatile principale ale zile cea de Abilitati Practice DOS2, in care prin joc didactic, observare, convorbire vom realiza decorarea rochitei primaverii, trimise de catre Zana si adusa de BUBU, cu puterile ei magice. Voi alterna modalitati de lucru cu recreere, fara a forta cu multe continuturi oboositoare, avand in vedere ca grupa este de nivel I. Copiii vor lipi rochitele deja decupate pe carton si apoi le vor decora cu ghiocei, si alte elemente de primavara timpurie, lipici cu sclipici etc. Voi prezenta obiectivele didactice ale fiecarei activitati in forma accesibila ca sarcini de lucru si, ca rezultate, pe care preconizez sa le obtinem la finalul activitatii. | conversatia explicatia | Flori, imagini cu fenomene si elemente de primavara | frontal
| observarea capacitatii de mentinere a atentiei
|
4.Dirijarea invatarii
5.OBTINEREA
PERFORMANTEI
6. Evaluare si feed- back (Incheierea activitatii)
5.Otinerea performantelor
6.Evaluare se feed-back (incheierea activitatii
|
A)Prezentarea regulilor jocului Le prezint copiilor regulile jocurilor zilei incepand cu regulile de disciplina, atentie si psihomotrice si sfarsind cu cele specifice obiectivelor propuse mai sus. Jocul este simplu, se alterneaza individualul cu grupul si frontalul, se vor realiza sarcinile in functie de posibilitatile fiecarui copil de a le indeplini, putandu- se face apel la alte grupuri de copii sau la toata grupa. Nu voi face echipe fixe, grupa nefiind omogena si voi realiza alternare de modalitati de organizare in functie de necesitatile momentului. Copiii vor afla ca regula este sa raspunda cel intrebat, el putand sa fie ajutat fie de alt copil, sau de mai multi sau de toti ceilalti, avand in vedere ca este esentiala sudarea microgrupurilor grupei in unul ce raspunde tuturor provocarilor intampinate. B) Jocul de proba Un copil va începe jocul si voi urmari daca au fost intelese regulile. C) Desfăşurarea jocului La joc participa toti copiii, iar educatoarea ii indruma. Jocul pe centrele Biblioteca si Stiinta se va desfasura astfel: - Ne vom juca utilizand imagini si jetoane cu fenomene si elemente de primavara timpurie; - Copiii vor vizualiza o imagine la coltul Biblioteca sau Stiinta; - Vor identifica elemente din ea. - Vor identifica daca elementele corespund anotimpului primavara. - Vor denumi fenomene de martie din imagine, coreland imaginile cu ce stiu ei deja. - Vor lucra cu interes si vor aseza jetoane cu elemente de primavara pe panoul: Martie Martisor, prin metoda ciorchinelui, adaptata la nivelul lor de cuprindere. - Printr-o tranzitie ,,Ghiocelul,, si alte activitati recreative se va trece la desfasurarea activitatii DOS: ,,Sa decoram rochita de martie a Primaverii!,, Astfel, pe un carton va fi lipita de copii o rochita verde, deja decupata de educatoare, ce va fi decorata cu elementele de rimavara descoperite la ALA 1, creandu-se continuitatea activitatilor. Fiecare copil, redenumeste elementul pe care-l pune pe rochita si spune ce a retinut despre el. Elementele pot fi ghiocei, fluturi, berze, randunici, elemente de primavara timpurie etc.
Copiii vor realiza rochita si vor desfasura activitatea de incheiere prin care vor preda lui BUBU, creatia. Aceasta ii asigura ca o va duce Zanei Primavara si ca desigur o sa i se potriveasca de minune.
|
conversatia explicatia
jocul didactic
Conversatia dirijata
Observarea
Furtuna de idei
Ciorchinele
Metode creative de explorare a capacitatilor personale.
Turul galeriei
Analiza swot
Parteneriatul cu parintii.
|
Materialele de pe centre: imagini jetoane cu elemente de primavara. Fluturi, ghiocei, viorele.
Livada cu activtatile de primavara Jetoane cu fenomene.
|
frontal
frontal
pe grup
individual
| observarea capacitatii de mentinere a atentiei
aprecierea raspunsurilor copiilor
aprecierea raspunsurilor copiilor
aprecierea raspunsurilor copiilor
aprecierea raspunsurilor copiilor
aprecierea raspunsurilor copiilor
|
Prin Turul Galeriei Bubu analizeaza lucrarile si copiii primesc aprecieri. Vom organiza hora primaverii si fiecare copil va primi fluturasi colorati in piept si va povesti parintilor ce i-a placut si ce i-a placut mai putin din activitatile zilei. | |||||
|
| ||||
|