TEMA SAPTAMANII: „Mijloace de transport in aer”GRUPA: Mijlocie
- PROPUNĂTOR: Bara Diana
UNITATEA DE INVAŢǍMÂNT: Gradinita P.N. Valea lui Stan
GRUPA: Mijlocie
TEMA DE STUDIU: „Mijloace de transport in aer”
TEMA ACTIVITĂŢII: „Avionul”
FORMA DE REALIZARE: DOS lipire
TIPUL ACTIVITǍŢII: Activitate de consolidare de priceperi şi deprinderi
FORME DE ORGANIZARE: frontal, individual
DURATA: 25-30 minute
SCOPUL:
- Dezvoltarea simţului practic şi estetic
- Formarea si consolidarea unor abilităţi practice specifice nivelului de dezvoltare motrica.
OBIECTIVE OPERAŢIONALE:
- Să să rupă hârtia creponată;
- Să mototolească corect hârtia creponată;
- Să decoreze avionul conform modelului şi modului de lucru;
- Să păstreze ordinea şi curăţenia la masa de lucru;
- Să prezinte interes pentru tema propusă
COMPORTAMENTE: 1. Folosesc corect motricitatea fină;
- Apreciază rezultatul muncii proprii şi a colegilor;
- Participă cu motivație la activitate.
DIMENSIUNI: 1. Creativ -estetică de manipulate a spațiului plastic şi realizare de lucrări originale;
- Empatico- socio-relațională de abordare optimă a propriilor emoții şi socializare cu ceilalți;
- Cognitivă-de consolidare a cunoştințelor despre mijloace de transport aeriene.
STRATEGII DIDACTICE:
Metode şi procedee: convorbirea, explicaţia, demonstraţia, exerciţiul
Mijloace didactice: coli de hârtie albă, hârtie colorată decupată, lipici, coşuleţe, serveţele, planşă şi alte imagini reprezentând avioane, avion machetă.
DURATA: 20 – 25 minute
LOCUL DESFĂŞURĂRII: sala de grupă
BIBLIOGRAFIE:
1.Lovinescu. A.V., Apostol. C., Gurău V., Datcu A. (1965) Desenul, modelajul şi lucrul manual în grădiniţa de copii, Ed. Didactică şi Pedagogică, Bucureşti
2.Liliana Ezechil ,”Laborator prescolar” 2013,ed.revizuita.
Evenimentul didactic | Conţinut ştiinţific | Strategii didactice | Evaluare
| |
Metode | Mijloace | |||
1.Moment organizatoric
| Se creează condiţiile psiho-pedagogice necesare desfaşurării activităţii în bune condiţii: - aerisirea sălii de grupă; - Copiii se vor aseza la masute in careu - introducerea copiilor în sala de grupă. |
|
|
|
2. Captarea atenţiei | Se va realiza prin aducerea in fața copiilor a machetei unii avion. Copiii vor fi întrebați ce reprezintă machetaşi pentru ce folosim avionul. Apoi, vor asculta un cântec cu Avionul şi vor urma mişcările associate . |
Conversatia Explicatia |
Balon imagini
|
|
3.Reactualizarea cunoştinţelor |
Voi pune copiilor următoarele întrebări: „ Pe unde circulă maşina?”, „Dar vaporul?”, „ Pe unde circulă avionul?” | Conversaţia | Planşă cu avionul | Evaluare orala Frontala |
4.Anuntarea temei si a obiectivelor | Pentru ca saptamana aceasta vorbim despre mijloace de transport in aer si pentru ca am vazut interesul vostru pentru aceasta tema va Propun sa realizam o lucrare in care vom personaliza avionul dorit. |
|
|
|
5.Dirijarea invatarii | 1.Intuirea materialului : Le voi repeta tema activităţii şi apoi voi trece la intuirea materialului. „Ce aveţi pe măsuţe?” (coşuleţe, lipici, şerveţele, coli). „Ce vom face cu aceste materiale?”
2. Prezentarea noului conţinut: Le voi prezenta modelul şi voi pune următoarele întrebări: Cum vom realiza mototoalele de hartie? Cum le vom lipi? Ce culori preferați?
3. Explicarea şi demonstrarea modului de lucru: Voi da explicaţiile necesare pentru ca modul de lucru să fie clar pentru copii şi , în paralel, voi demonstra ruperea, mototolirea şi unde se va lipi hârtia creponată pe avionul de pe fişă.
4. Exerciţii pentru dezvoltarea şi încălzirea muşchilor mici ai mâinilor: Se vor efectua exerciţii, urmând indicaţiile din poezioara : „Mişcăm degețelele şi batem pălmuțele, Ploaia cade pic, pic, pic, Stoarcem rufele un pic” „Strângem pumnişorii, scuturăm mânuțele Rotim pălmuțele şi deschidem şi închidem pumnişorii”
|
Conversatia
Explicaţia
Demonstraţia
Exercitiul |
Lipici, coşuleţe, coli, şerveţele
Planşa model
Lipici, coală, părţi componente ale avionului, norişori
|
Ev orala Individuala Frontala
Frontal |
6.Obtinerea performantei si asigurarea retentiei
|
Copiii vor începe să lucreze, fiind urmăriţi şi îndrumaţi pe tot parcursul activităţii de către mine. Voi avea grijă ca cei mici să respecte modul de lucru, ordinea etapizată de relizare a lucrarii.
Îi voi ajuta verbal dar şi practic pe cei care întâmpină dificultăți. Voi încuraja creativitatea şi ca fiecare copil să se exprime în manieră personală. Cu câteva minute înainte de final, voi atenţiona copiii să încheie lucrarea, întrucât timpul de lucru se sfârşeşte.
|
Exerciţiul |
Lipici, coli, corpul avionului, aripile, elicea şi norişorii/ pentru fiecare copil |
Individual |
7.Asigurarea feed-back-ului si evaluarea | Copiii isi vor aseza lucrarile pe panou ,iar eu voi alege o lucrare foarte corect realizată şi o voi analiza în faţa copiilor, precizând de ce am ales acea lucrare: pentru că a lipit în mijlocul foii, pentru că e curată, pentru că foaia nu este ruptă sau îndoită, pentru că seamănă foarte bine cu modelul prezentat de mine. Copilul a cărei lucrare a fost aleasă va fi următorul „evaluator”, cu precizarea că trebuie să motiveze de ce i-a plăcut o anumită lucrare. Încă 2-3 copii vor fi numiţi să-şi spună părerea. Voi face aprecieri asupra comportamentului şi a modului de lucru, apoi copiii vor fi recompensați cu fețe9 vesele pe care le voi lipi în pieptul fiecăruia). Ieşirea din sala de grupă se va face în ritmul cântecului „Avion cu motor” |
Conversatia
|
recompense |
Evaluarea orala |