PROIECT DE ACTIVITATE
Propunător: Băra Diana
GRUPA: Mijlocie
TEMA: ,,Când , cum și de ce se întâmplă?”
SUBTEMA: “Sărbătorile de iarnă în sufletul copiilor”
TEMA ZILEI: ,,A început de ieri să cadă”
DOMENIUL EXPERENȚIAL: Domeniul Limbă și Cominicare
FORMA DE REALIZARE: Activitate de memorizare
TIPUL DE ACTIVITATE: Predare de noi cunoștințe
Scopul activității: Dezvoltarea competenței de a recepta șia asimila un mesaj oral, reșind să-l redea din memorie cu intonație potrivită.
Dimensiuni ale dezvoltării:
- Interacțiunea cu ceilalți copii și cu adulții.
- Receptarea mesajului oral ce și însușirea acestuia.
- Realizează conexiuni logice între textul de memorat și ceeace se descrie pentru a însuși și partea de expresivitate textuală în recitarea poeziei.
Comportamente vizate:
- Interacționează cu încredere cu adulții cunoscuți și cu ceilalți copii, fiind empatici și optim motivați socio-afectiv.
- Ascultă cu interes fiecare din părțile poeziei, repeat până memorează, sunt atenți la pafrtea de interpretare, conform stilisticii poemului.
- Descriu și identifică caracteristici ale iernii în poezia citită.
Obiective operaționale:
În timpul acitvității copiii vor fi capabili să:
Cognitive -Să asculte textul poeziei.
- Să memorize textul poeziei.
- Sî identifice anotimpul dintextul poeziei.
Afective: - Să fie motivați optim și impicați cu interes.
Psihomotrice: - Să păstreze o poziție corectă a corpului în semicerc.
STRATEGIA DIDACTICĂ :
- metode şi procedee: conversația, observația, repetiția, conversația euristică.
- forme de organizare: frontal, pe grupe , individual.
- materiale didactice: planșe cu elemente din anotimpul iarna, poezia de învățat. Laptopul cu colinde.
RESURSE:
- umane: - educatoarea şi grupa de copiii;
- temporale – 30 minute
- bibliografice:
-
,,Curriculum pentru educaţia timpurie a copiilor de la 3 la 6\7ani”, 2008
- ,,Activitatea integrată din grădiniţă” , ghid metodic, Editura DPH, 2008
- ,,Jocuri şi activităţi alese”, Editura Aramis, 2008
Evenimentul didactic | Ob. | Conţinutul instructiv-educativ | Strategia didactică | Evaluare | ||
Metode | Material | Forme de organizare | ||||
Moment organizatoric |
| Se asigură condiţiile necesare pentru buna desfăşurare a activităţii: ▪ aerisirea sălii de grupă; ▪ pregătirea materialelor de lucru; ▪ introducerea copiilor in sala de grupa, in mod disciplinat. |
|
|
|
|
Captarea atenţiei | O1 | Se realizează prin prezența șla grupă unei imagini cu o Zână, pe care copiii trebuie să o identifice ca fiind Zâna Iarnă.
De la aceasta copiii au primit o scrisoare în care ea le spune că și-ar dori tare mult ca ei să învețe o poezie despre iarnă care se numește A-nceput de ieri să cadă. Le voi citi copiilor poezia: A-nceput de ieri să cadă: Câte un fulg de zăpadă. Strada-ntreagă s-a albit, Drumul tot e-nzăpezit. Casa noastră de sub nea. Parcă-a adormit și ea. Totul pare mult mai mic, Și mi-e frică să vă zic, Dar eu am dorit așa: Să vină o iarnă grea, Cu zăpadă și ghețuș, Să cobor pe derdeluș, Eu cu săniuța mea, Toată iarna de-oi putea! |
Conversaţia
Dirijată
|
Imagine cu Zâna Iarnă
|
Frontal |
Copiii sunt încântaţi de venirea Elfului musafir
|
Anunţarea temei şi a obiectivelor |
O1
O2
O4
| Copiii vor primi vestea că vor învăța poezia despre iarnă. Fiecare dintre ei își va îsuși textul și o va recita cu intonație chiar Zânei Iarnă care-mi va șopti mie indicațiile și ceea ce va avea de spus la prestația fiecărui copil.
Copiilor li se vor enumera și obiectivele activității și, la finalul acestei etape se va reciti textul poeziei.
Copiii vor asculta fiind foarte atenți.
Apoi voi începe activitatea propriu zisă de memorizare a acestei poezii. | Convorbirea
Explicația
Descrierea
Conversația | Fulgi de hârtie
|
Frontal
Individual |
|
Desfăşurarea
activității |
O1
O2
O3
O4
O1
| Voi reciti poezia. Voi citi fiecare vers identificând figurile vizuale, ce predomină și încercând să stabilim când se întâmplă acțiunea. Voi arăta copiilor imagini de la săniuș și ei vor descrie imaginile.
Vom sonda fiecare vers ca și conținut și îi vom analiza.
Copiii cîvor repeta poezia vers după vers, în grup, individual și oe grupuri mici până textul va fi reținut integral și asimilat întocmai.
Apoi, fiecare copil va recita poezia cu intonație, iar la final vom alege versul preferat/ strofa preferată a fiecărui copil.
Voi încerca să accentuez faptul că bucuria copilului din poezie este și a lor, a copiilor grupei.
Voi realiza și o mică discuție despre cât șe place zăpada și ce sporturi de iarnă iubesc și cum pot fi acestea practicte.
Zâna iarnă va fi martora prestației artistice de recitare a poeziei și îi va încuraja pe copii iar spre final vom cânta Iarna ne-a sosit în zori. |
Repetiția
Descrierea
Analiza de text
Conversația dirijată
| Imagini cu o săniuță
|
Frontal
Individual
|
|
Asigurarea feed-back-ului
| O1
O3
O4 | La finalul activității voi realiza feedbackul prin interogarea și sondarea copiilor și a opiniei lor.
V-a plăcut activitatea? Ce v-a plăcut cel mai mult?
Ce vreți să mai aflați?
Ce alte activtăți despre iarnă credeți că v-ar mai plăcea? | Convorbirea
dirijată |
| Frontal |
Aprecieri individuale, frontale şi de grup |
Încheierea | O1 | Voi face aprecieri verbale imdiviuale și de grup,, voi încuraja copii care au fost mai retrași să urmeze exemplul celor mai activi le voi oferi drept recompensă tuturor, fulgii de nea de hartie și câte o steluță în piept, |
Descrierea
| Fungi de nea de hârtie Steluțe de lipit în piept | Individual | Aprecieri individuale și de grup |