PROIECT DE ACTIVITATE
Propunător: Băra Diana
GRUPA: Mijlocie
TEMA: ,,Când , cum și de ce se întâmplă?”
SUBTEMA: “Sărbătorile de iarnă în sufletul copiilor”
TEMA ZILEI: ,,A început de ieri să cadă”
DOMENIUL EXPERENȚIAL: Domeniul Om și Societate
FORMA DE REALIZARE: Abilități practice (decupare, rupere, mototolire, lipire)
TIPUL DE ACTIVITATE: Consolidare de priceperi și abilități
Scopul activității: Dezvoltarea competențelor și abilităților practice necesare convertirii de materiale, cu ajutorul diverselor procedee și instrumente, în produse cu caracter estetic, ce redau propria interpretare asupra unei teme.
Dimensiuni ale dezvoltării:
- Interacțiunea cu ceilalți copii și cu adulții.
- Motricitatea fină-abilitatea și dexteritatea de a realiza diverse sarcini.
- Realizează conexiuni între lucrarea realizată și ideea că aceasta aduce un plus valoare, în estetica ambientului grădiniței.
Comportamente vizate:
- Interacționează cu încredere cu adulții cunoscuți și cu ceilalți copii, fiind empatici și optim motivați socio-afectiv.
- Ascultă cu interes fiecare din istrucțiunile primite, descoperă și intuiește materialul și tehnicile de lucru.
- Își manifestă imaginația creatoare cu dezinvoltură.
Obiective operaționale:
În timpul acitvității copiii vor fi capabili să:
Cognitive – Să intuiască materialele de lucru.
-Să intuiască tema propusă .
- Să folosească corect tehnici de lucru ce vor duce la realizarea unor produse ale activității originale și pline de creativitate.
Afective: - Să manifeste o bună motivare, multă voință și o stare socio-afectivă optimă pe toată perioada activității .
Psihomotrice: - Să păstreze o poziție corectă a corpului la activitate.
- Să utilizeze corect motricitatea fină în activitatea de abilități practice, conform tehnicilor de lucru.
STRATEGIA DIDACTICĂ :
- metode şi procedee: conversația, observația, descrierea, explicația, exemplul, instructajul, turul galeriei.
- forme de organizare: frontal, pe grupe , individual .
- materiale didactice: Imagini cu brazi de Crăciun, o planșă model, lipici, hartie creponată, fișă cu brăduleț, foarfecă.
RESURSE:
- umane: - educatoarea şi grupa de copiii;
- temporale – 30 minute
- bibliografice:
-
,,Curriculum pentru educaţia timpurie a copiilor de la 3 la 6\7ani”, 2008
- ,,Activitatea integrată din grădiniţă” , ghid metodic, Editura DPH, 2008
- ,,Jocuri şi activităţi alese”, Editura Aramis, 2008
Evenimentul didactic | Ob. | Conţinutul instructiv-educativ | Strategia didactică | Evaluare | ||
Metode | Material | Forme de organizare | ||||
Moment organizatoric |
| Se asigură condiţiile necesare pentru buna desfăşurare a activităţii: ▪ aerisirea sălii de grupă; ▪ pregătirea materialelor ; ▪ așezarea copiilor la măsuță, in mod disciplinat. |
|
|
|
|
Captarea atenţiei | O1 | Se realizează printr-o scurtă convorbire, despre iarnă, sărbători și se dirijează atenția copilului spre ideea de Brad de Crăciun cu ghicitoarea: În mijlocul casei mele Cu verzile-i rămurele Cu lumini, beteală, stea Oare, cine o să stea?(Bradul) Apoi, copiii sunt rugați să cânte cântecul:O brad, frumos!
|
Ghicitoarea
Convorbirea dirijată
|
Ghicitoare
O, brad frumos! cântec
|
Frontal |
Copiii sunt încântaţi de interpretarea cântecelului
|
Anunţarea temei şi a obiectivelor |
O1
O2
| Copiilor li se cere să identifice materialele din fața lor.
Ei vor intui materialele și tema de lucru, vor asculta indicațiile și instructajul asupra tehnicilor de lucru manual,vor fi atenți de asemenea la obiectivele pe care activtatea vrea să le realizeze.
Copiii trebuie să participe activ, să fie motivați și să asculte și să răspundă întrebărilor ce le dirijează învățarea. | Convorbirea
Explicația
Descrierea | Materialele de lucru
Imagini cu Brazi de Crăciun |
Frontal
|
|
Desfăşurarea
activității |
O1
O2
O3
O4
O1
| Eu și copiii ne vom apuca de lucru fiind atenți la indicațiile și întreaga procedură de lucru.
Prin planșa model voi arăta copiilor varianta mea de a interpreta tema de lucru, dar le voi spune că sunt liberi să aleagă orice versiune, cu originalitate și creativitate, atâta timp cât respectă munca proprie, tehnicile de lucru, decupare, mototolire și lipire și a celorlalți colegi, oferindu-le spațiu, sprijin și arătând empatie față de cum au lucrat la final, în cadrul Turului Galeriei.
Ei vor lucra decupând, rupând și mototolind, vor realiza fiecare lucrarea proprie cu un fundal sonor de colinde.
Voi asigura sprijin tuturor copiilor, iar pe copiii resursă îi voi implica în suportul colegilor.
Fiecare copil va realiza lucrarea proprie în liniște, cu atenție și va cere sprijinul necesar, în funcție de dificultățile întâmpinate.
Lucrările vor fi așezate la rând într-o expoziție. |
Descrierea
Planșa model
Exemplul
Conversația dirijată
Instructajul
|
Planșa model
|
Frontal
Individual
Pe grupuri |
Se observă și sprijină foecare copil și activitatea pe care el o desfășoară |
Asigurarea feed-back-ului
| O1
O3
O4 | La finalul activității, prin metoda Turul Galeriei, voi cere copiilor să descrie și să realizeze o mică expoziție interactivă a lucrărilor acestora.
Vom așeza lucrările într-o expoziție nu înainte de a scrie numele fiecărui copil pe lucrarea sa, sau dacă sunt copii ce pot scrie singuri, aceștia pot scrie ei înșiși.
Vom face aprecieri pozitive despre propria lucrare și a colegilor, vom sublinia cu încurajări ceea ce este bine făcut și ceea ce se vrea perfecționat. | Convorbirea
Turul Galeriei
Descrierea |
Prin expoziția de lucrări | Frontal |
Aprecieri individuale, frontale şi de grup |
Încheierea | O1 | Voi face aprecieri verbale imdividuale și de grup, voi încuraja copii care au fost mai retrași să urmeze exemplul celor mai activi le voi oferi drept recompensă tuturor, câte steluță de pus în piept. |
Descrierea
| Steluțe de pus în piept. | Individual | Aprecieri individuale și de grup |