PROIECT DE ACTIVITATE                    

 

Propunător: Băra Diana                                                                                                                

GRUPA: Mijlocie                                                                                      

TEMA: ,,Când , cum și de ce se întâmplă?”                                                 

SUBTEMA: “Sărbătorile de iarnă în sufletul copiilor”

TEMA ZILEI: ,,A început de ieri să cadă”

DOMENIUL EXPERENȚIAL: Domeniul Om și Societate

FORMA DE REALIZARE: Abilități practice (decupare, rupere, mototolire, lipire)

TIPUL DE ACTIVITATE:  Consolidare de priceperi și abilități

Scopul activității: Dezvoltarea competențelor și abilităților practice necesare convertirii de materiale, cu ajutorul diverselor procedee și instrumente, în produse cu caracter estetic, ce redau propria interpretare asupra unei teme.

Dimensiuni ale dezvoltării:

  1. Interacțiunea cu ceilalți copii și cu adulții.
  2. Motricitatea fină-abilitatea și dexteritatea de a realiza diverse sarcini.
  3. Realizează conexiuni între lucrarea realizată și ideea că aceasta aduce un plus valoare, în estetica ambientului grădiniței.

Comportamente vizate:

  1. Interacționează cu încredere cu adulții cunoscuți și cu ceilalți copii, fiind empatici și optim motivați socio-afectiv.
  2. Ascultă cu interes fiecare din istrucțiunile primite, descoperă și intuiește materialul și tehnicile de lucru.
  3. Își manifestă imaginația creatoare cu dezinvoltură.

Obiective operaționale:

În timpul acitvității copiii vor fi capabili să:

Cognitive – Să intuiască materialele de lucru.

                  -Să intuiască tema propusă .

                  - Să folosească corect tehnici de lucru ce vor duce la realizarea unor produse ale activității originale și pline de creativitate.

Afective: -  Să manifeste o bună motivare, multă voință și o stare socio-afectivă optimă pe toată perioada activității .

Psihomotrice: - Să păstreze o poziție corectă a corpului la activitate.

  • Să utilizeze corect motricitatea fină în activitatea de abilități practice, conform tehnicilor de lucru.

 

STRATEGIA DIDACTICĂ :

  1. metode şi procedee: conversația, observația, descrierea, explicația, exemplul, instructajul, turul galeriei.

 

  1.   forme de organizare: frontal, pe grupe , individual .
  2. materiale didactice: Imagini cu brazi de Crăciun, o planșă model, lipici, hartie creponată, fișă cu brăduleț, foarfecă.

RESURSE:

  • umane: - educatoarea şi grupa de copiii;
  • temporale – 30 minute
  • bibliografice:

                     -

 ,,Curriculum pentru educaţia timpurie a   copiilor de la 3 la 6\7ani”,   2008

                     - ,,Activitatea integrată din grădiniţă” ,  ghid metodic,  Editura DPH,  2008

                      - ,,Jocuri şi activităţi alese”, Editura Aramis, 2008

 

 

 

 

 

 

                                           

 

 

 

 

 

 

 


 

Evenimentul

didactic

Ob.

Conţinutul instructiv-educativ

Strategia didactică

Evaluare

Metode

Material

Forme

de organizare

Moment organizatoric

 

Se asigură condiţiile necesare pentru buna desfăşurare a activităţii:

  ▪  aerisirea sălii de grupă;

  ▪  pregătirea materialelor ;

  ▪  așezarea  copiilor la măsuță, in mod disciplinat.

 

 

 

 

Captarea atenţiei

O1

Se realizează printr-o scurtă convorbire, despre iarnă, sărbători și se dirijează atenția copilului spre ideea de Brad de Crăciun cu ghicitoarea:

În mijlocul casei mele

Cu verzile-i rămurele

Cu lumini, beteală, stea

Oare, cine o să stea?(Bradul)

Apoi, copiii sunt rugați să cânte

 cântecul:O brad, frumos!

 

 

 

Ghicitoarea

 

Convorbirea dirijată

 

 

 

 

 

Ghicitoare

 

 

O, brad frumos! cântec

 

 

 

 

 

 

Frontal

 

 

Copiii sunt încântaţi de interpretarea cântecelului

 

 

 

Anunţarea temei şi a obiectivelor

 

O1

 

 

O2

 

 

 

 

 

 

 

Copiilor li se cere să identifice materialele din fața lor.  

 

Ei vor intui materialele și tema de lucru, vor asculta indicațiile și instructajul asupra tehnicilor de lucru manual,vor fi atenți de asemenea la obiectivele pe care activtatea vrea să le realizeze.

 

 

Copiii trebuie să participe activ, să fie motivați și să asculte și să răspundă întrebărilor ce le dirijează învățarea.

   Convorbirea

 

 

 

Explicația

 

 

 

Descrierea

Materialele de lucru

 

 

 

 

Imagini cu Brazi de Crăciun

 

 

Frontal

 

 

 

 

 

 

 

Desfăşurarea

 

 activității

 

O1

 

 

 

 

 

 

 

O2

 

 

 

 

 

 

 

O3

 

 

 

 

 

 

O4

 

 

 

 

 

 

 

 

O1

 

Eu și copiii ne vom apuca de lucru fiind atenți la indicațiile și întreaga procedură de lucru.

 

 

Prin planșa model voi arăta copiilor varianta mea de a interpreta tema de lucru, dar le voi spune că sunt liberi să aleagă orice versiune, cu originalitate și creativitate, atâta timp cât respectă munca proprie, tehnicile de lucru, decupare, mototolire și lipire și a celorlalți colegi, oferindu-le spațiu, sprijin și arătând empatie față de cum au lucrat la final, în cadrul Turului Galeriei.

 

 

Ei vor lucra decupând, rupând și mototolind, vor realiza fiecare lucrarea proprie cu un fundal sonor de colinde.

 

 

Voi asigura sprijin tuturor copiilor, iar pe copiii resursă îi voi implica în suportul colegilor.

 

Fiecare copil va realiza lucrarea proprie în liniște, cu atenție și va cere sprijinul necesar, în funcție de dificultățile întâmpinate.

 

Lucrările vor fi așezate la rând într-o expoziție.

 

 

Descrierea

 

 

 

 

 

 

 

Planșa model

 

 

 

 

 

Exemplul

 

 

Conversația dirijată

 

 

 

 

Instructajul

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Planșa model

 

 

 

 

 

 

Frontal

 

 

 

 

 

 

Individual

 

 

 

 

 

 

 

Pe grupuri

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Se observă și sprijină foecare copil și activitatea pe care el o desfășoară

Asigurarea feed-back-ului

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

O1

 

 

O3

 

 

 

 

O4

La finalul activității, prin metoda Turul Galeriei, voi cere copiilor să descrie și să realizeze o mică expoziție interactivă a lucrărilor acestora.

 

Vom așeza lucrările într-o expoziție nu înainte de a scrie numele fiecărui copil pe lucrarea sa, sau dacă sunt copii ce pot scrie singuri, aceștia pot scrie ei înșiși.

 

Vom face aprecieri pozitive despre propria lucrare și a colegilor, vom sublinia cu încurajări ceea ce este bine făcut și ceea ce se vrea perfecționat.

Convorbirea

 

 

 

Turul Galeriei

 

 

 

Descrierea

 

 

 

Prin expoziția de lucrări

Frontal

 

 

Aprecieri individuale, frontale şi de grup

Încheierea

O1

Voi face aprecieri verbale imdividuale și de grup, voi încuraja copii care au fost mai retrași să urmeze exemplul celor mai activi le voi oferi drept recompensă tuturor, câte steluță de pus în piept.

 

 

Descrierea

 

 

Steluțe de pus în piept.

Individual

Aprecieri individuale și de grup