Proiect activitate Domeniul Știință

                                           Culorile primăverii

 

Data:

Unitatea de învățământ: G.P.N. VLS

Grupa: Mijlocie

Propunător: Băra Diana

Tema anuală: ,,Când, cum și de ce se întâmplă?,,

Tema săptămânii: ,,Primăvara în fantezie și culoare,,

Subtema activității: ,,Culorile anotimpului primăvara,,

Domeniul experențial: Domeniul Știință-Matematică

Tipul de activitate: -Consolidare de cunoștințe și deprinderi

Forma de realizare: Joc didactic

Denumirea jocului: ,,Pot spiona cu privirea mea,,.

Scopul activității: Consolidarea  abilităților de discriminare a culorilor.                           

Domenii de dezvoltare: Capacități și atitudini de învățare.

Dimensiuni ale dezvoltării: Curiozitate, interes și inițiativă în învățare.

Competențe specifice:1.Manifestă curiozitate pentru experimentarea și învățarea în situații noi;                            

  1. Inițiază activități de învățare și interacțiuni cu copiii sau adulți din mediul apropiat.

 

Obiective operaționale: O1: Să asculte indicațiile aferente activității.

                                         O2: Să numească elementele de joc .

                                         O3:  Să participe cu interes și adeziune la joc.

Strategii:  Inductiv- deductive.

Metode și procedee:jocul didactic, jocul de probă, istructajul, explicația și demonstrația, brainstormingul .

Metode de evaluare: feedback pozitiv, aprecieri verbale.

Resurse:1 1. Materiale: elemente de primăvară de diferite culori, curcubeu, câteva jucării colorate, numere, palete cu culorile. 

  1. Umane: Copiii și propunătoarea de activitate.

Formă de organizare: Frontală și individuală.

Bibliografie: Curriculum pentru învățământul preșcolar.

                       Revista didactică și pedagogică, Nr. VII din 2021, Ed. Polirom.

                       Resurse de pe Google: Webografie: Pinterest.

Scenariul didactic

Momentele activității

Activitatea propunătorului

Ceea ce se așteaptă de la copii

Metode și procedee

Feedback și evaluare

Momentul organizatoric

Se va pregăti spațiul educational și se vor organiza resursele pentru activitate.

Copiii participă activ, așează scăunelele, se implică în pregătirea activtății.

De tip organizatoric .

Voi observa copiii, îi voi încuraja verbal.

Captarea atenției

Pentru a capta atenția celor mici, vin în fața lor cu un coșuleț acoperit, pe care o să le spun, că

l-a trimis Zâna primăvară. Vom realiza brainstorming, încercând să aflăm ce ar putea Zâna să ne dăruiască și ce am putea face cu darurile ei.

Copiii intuiesc ce ar putea fi în coș, aleg pe cineva dintre ei să dea pânza la o parte, denumesc elementele de primăvară, apoi se gândesc ce joc am putea juca.

Observare

Descriere

Conversație

Brainstorming

Observarea comportamentelor copiilor, evaluare verbală.

Reactualizarea cunoștințelor

Vom relua ceea ce știm deja despre primăvară în corespondență cu elemetele din coșuleț.

Vor răspunde întrebărilor mele.

Conversație dirijată.

 

Observarea și aprecierea contribuției copiilor la activitate

Anunțarea temei noi și a obiectivelor

Astăzi vom desfășura jocul ,,Pot spiona cu privirea mea,,. Copiii ascultă titlul jocului, și intuiesc conținutul, ascultă și obiectivele anunțate de mine.

Vor asculta și recepta tema și obiectivele putând întreba despre acestea.

Conversația

Observarea și aprecierea contribuției copiilor la activitate

Dirijarea învățării

Vom realiza jocul didactic de discriminare a culorilor, Pot spiona cu privirea mea!,, după stabilirea regulilor și a sarcinilor de joc, vom face jocul de probă. Regulile sunt: fiecare copil stă pe scăunel în semicerc, când este numit iese și vine la masa din fața semicercului, va respecta apoi sarcinile de joc, precum folosirea formulei de joc: pot spiona cu privirea mea ceva ce este galben/roșu albastru/verde/roz. Mov. Copilul având pe masa o varietate de elemente de primăvară din care spionează un singur obiect, el va alege, un coleg din semicerc, care să vină să numească elementele de primăvară ce au culoarea menționată. După numirea lor, copilul chemat spune formula și cheamă următorul copil la joc, și tot așa până la ultimul din grupă.

 

 

 

 

 

 

Vor asculta regulile și sarcinile de joc.

 

 

 

Vor desfășura un joc de probă.

 

 

Vor juca jocul respectând nevoia fiecărui coleg de  a participa, ajutându-se reciproc.

 

Fiecare copil va avea rândul său, fiecare are propria contribuție la activitate.

Jocul didactic

Jocul de probă

Regula de joc

Sarcina didactică

Observarea și aprecierea contribuției copiilor la activitate

Complicarea sarcinilor de joc

Voi complica sarcina de joc, cu varianta de joc, ,,Pot spiona cu privirea mea tot atâtea elemente de primăvară de culoarea galbenă,/ roșie,/albastră, /verde, /roz,/ albă etc cât arată această cifră pe care o am în mână. Le cer copiilor să citească cifra, apoi să numere mulțimile de obiecte care au în comun  culoarea și au ca număr de elemente tot atâtea câte arată cifra aleasă de mine, așa încât vom face numerație și mulțimi cu cei mari în limitele 0 10 ,cu ceilalalți 0-5, 0-3.

Copiii rezolvă noile sarcini de joc.

Jocul didactic

Sarcina mai complexă

Numerație și mulțimi

Discriminare culori

Observarea și aprecierea contribuției copiilor la activitate

Asigurarea retenției și a transferului

Vom face rezumatul activității, vom alege ce împărtășim cu părinții.

Copiii extrag ideile principale, formulează propoziții pe care să le repete cînd vin părinții și vor pleca acasă.

Conversație

Rezumat

Observarea și aprecierea contribuției copiilor la activitate.

Feedbackul

Prin feedback pozitiv încurajez și apreciez contribuția tuturor.

Copiii vor aprecia activitatea cu aplauze sau fără, în funcție de cât d emult le-a plăcut, prin sondaj, întreb câțiva copii cărora le-a plăcut de ce    le-a plăcut și pe cei ce nu s-au bucurat total de activitate și au ales să nu aplaude de ce au simțit așa.

Conversația

Feedbackul

Aprecierea verbală și prin gesturi

Observarea comportamentelor copiilor

Evaluarea și recompensa

Voi face aprecieri verbale și le voi da copiilor stickere cu fețe zâmbitoare.

Ascultă, se auotevaluează.

Feedbackul pozitiv

Apreciereea verbală

Observarea comportamentului celor mici. Recompensarea lor.